Φωτογραφίες

Photographer's Note

Το Μπούρτζι ή «Καστέλι» κατά τους Ενετούς, ή «θαλασσόπυργος» κατά τον Αγώνα του 1821, είναι μικρή νησίδα μπροστά στο λιμένα του Ναυπλίου, ακριβώς απέναντι από το επάκτιο πυροβολείο των «Πέντ΄ - Αδερφιών», καλυπτόμενη πλήρως από παλαιό ενετικό Φρούριο στο οποίο οφείλει και το όνομά της.

Το Φρούριο αυτό αναγέρθηκε από τους Ενετούς μετά την αποχώρηση του Μαχμούτ Πασά το 1473, εφοδιάζοντάς το με νεώτερα πυροβόλα. Το 1502 μεταβάλλοντας οι Ενετοί με οχυρώσεις τη ΝΔ πλευρά της Ακροναυπλίας σε αυτοτελή προμαχώνα με επάλξεις («Πέντε Αδέρφια»), συνέδεσαν αυτόν με τεχνητό βραχίονα από ογκόλιθους στον οποίο και πρόσδεναν αλυσίδα που έφθανε μέχρι το Μπούρτζι για τη προφύλαξη του λιμένα και της πόλης. Εξ ου και το όνομα «Λιμένας της Αλύσου».

Μετά τη συνθήκη του Κάρλοβιτς (1698) οι Ενετοί ανήγειραν στη νησίδα ισχυρότατο Πύργο και προμαχώνες με πυροβόλα δημιουργώντας έτσι το γνωστό Φρούριο που δεσπόζει σήμερα την είσοδο του λιμένα του Ναυπλίου.


Το Μπούρτζι στο ηλιοβασίλεμα, ΝαύπλιοΚατά την Ελληνική επανάσταση του 1821 το Μπούρτζι καταλήφθηκε το 1822 από 50 οπλοφόρους και 150 «πυροβολιστές» (πυροβολητές) των οποίων ηγούνταν οι Χέιστινγκς, Άνερμαν, Χάνεκ και Δημήτριος Καλλέργης που τελούσαν υπό την ηγεσία του Γάλλου ταγματάρχη Φ. Γκιουρντέν ο οποίος κανονιοβολούσε το Ναύπλιο από το Μπούρτζι και κατάφερε να ματαιώσει τον «λαθραίο» επισιτισμό των πολιορκούμενων Τούρκων από αγγλικό πλοίο.

Στην αμέσως μετέπειτα δεκαετία, κατά τις αιματηρές ελληνικές εμφύλιες εχθροπραξίες (1823 – 1833), δύο φορές αναγκάσθηκε η τότε κυβέρνηση να καταφύγει στο Μπούρτζι για την ασφάλειά της, στις 25 Μαΐου του 1824 και στις 2 Ιουλίου του 1827.

Μετά την έλευση του Βασιλέως Γεωργίου του Α’ και κατ΄ εντολή του, το 1865 το Μπούρτζι αφοπλίστηκε και κατέστη τόπος διαμονής του δημίου της γκιλοτίνας.

Τέλος με τη δημιουργία του Οργανισμού Τουρισμού το Μπούρτζι μετατράπηκε σε τουριστικό κέντρο (ξενοδοχείο και εστιατόριο) λειτουργώντας με εκμίσθωση σε ιδιώτη επιχειρηματία.

Mpoyrtzi or “Kasteli” at their Enetoys, at the Fight 1821, are small island front in the port of Nauplium, precisely opposite from pyroboleio Aderfion, covered completely from old Venetian Fortress in which it owes also her name. This Fortress builded from their [Enetoys] afterwards the retirement of [Machmoyt] All in 1473, providing him with newer firearms. In 1502 altering [Enetoi] with fortifications the New Democracy side of [Akronayplias] in self-existent rampant with bastions (“Five Brothers”), connected this with artificial arm from blocks of stone in which also [prosdenan] chain that reached up to Mpoyrtzi dfor the precaution of port and city. From oy and the name “Port of [Alysoy]”. Afterwards the treaty of [Karlobits] (1698) Enetoi erected in the island most powerful Tower and rampants with firearms creating thus the known Fortress that dominates today the entry of port of Nauplium. [Mpoyrtzi] in the sunset, [NayplioKata] the Greek revolution 1821 [Mpoyrtzi] was occupied in 1822 from 50 [oploforoys] and 150 “[pyrobolistes]” (artillerists) that led [Cheistingks], [Anerman], [Chanek] and Dimitrios [Kallergis] that took place under the leadership of French major F. [Gkioyrnten] which [kanonioboloyse] Nauplium from [Mpoyrtzi] and accomplished it cancels the “clandestine” provisioning of beseiged Turks from English boat. In the immediately later decade, at the bloody Greek civilian hostilities (1823 - 1833), two times was forced the then government resorts to [Mpoyrtzi] for her safety, on 25 May 1824 and on 2 July 1827. Afterwards the arrival of King [Georgioy] of [A]' and [kat]΄ his command, in 1865 [Mpoyrtzi] [afoplistike] and was rendered place of stay of executioner of guillotine. Finally with the creation of Organism of Tourism [Mpoyrtzi] was changed in tourist centre (hotel and restaurant) functioning with hiring in private individual of businessman.

Amaz, vasilpro έχουν(ει) επιλέξει αυτή τη σημείωση ως χρήσιμη

Photo Information
Viewed: 2435
Points: 17
Discussions
  • None
Additional Photos by afroditi stamakou (afroditi) Gold Star Critiquer/Gold Note Writer [C: 158 W: 0 N: 82] (731)
View More Pictures
explore TREKEARTH