TravelerNL 2007-03-05 13:15
Hej Nicolas!
Får se on du förstår det här ... The rest will be in English, dont worry.
I lived in Sweden for about 3 years and your series about Sweden is so familiar to me. Sometimes this efficiency even gets scary. Once you have a "personnummer" they know everything about you, everywhere.
Just don't try to get outside of the system, or in case disaster strikes, then suddenly they don't really know.
It is a beautiful country though with very friendly people.
This is more a documentary photo I think. Nothing really happens but it fits very well to the note, also creates that atmosphere. Well done (for the whole series, already looking forward to the next one).
Harko
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Tack! Ja jag förstår det. Jag kan prata en lite Svenska. Anway, the rest will be in english, it's going to be quicker ;-) I agree that the swedish efficiency can be scary! Especially for someone like me who comes from a "messy" part of Europe... Thanks for your comment! Ha det bra! Nicolas |
|
||||
|
||||
![]()
Merci Emma;-)
|
|
||||
|
||||
![]()
J'ai une interrogation de vocabulaire suedois jeudi soir... C'est Emma qui corrige, aye aye aye... ;-)
|
|
||||
|
||||
![]()
god lycka
|
|
||||
|
||||
![]()
_ To Eric: bonne chance se dit Lycka till (mais t'etais pas loin)
_ To TravelerNL: Det skulle vara "Får se oM du förstår det här". oM, inte oN ;-) |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Nicolas,
Ooops, litet stavingsfel ... sånt händer ibland när bokstavarna [det här (-ar/-er) är den svåraste biten med det svenska språket] finns bredvid varandra på tangentbordet. Du Nicolas, jag hoppas värkligen att du förstår det här annars får du väl ringa eller mejla flickvännen att översätta till dig. Mina kritiker till dig skriver jag från och med nu endast på svenska ;) Ha det bra! Harko |
|
||||
|
||||
![]()
Hej
Ingen problem! Jag förstår det också. Med det är litte svår för mig... Jar tror at jag kan förstå litte Svenska men skriva och pratta är inte lätt... Min flickvän prattar jätte bra frenska. Så jag är lat. Din Svenska är jätte bra efter 2 eller 3 år i Sverige! Nicolas |
|
||||
|
||||
![]()
sont fous ces vikings! LOL
|
|
||||
|
||||
![]()
c'est sur! Sinon ils n'habiteraient pas la haut... Deja Paris c'est un peu hostile, mais la scandinavie, alors la il faut le vouloir!
EN PLUS ils ont ces langues imprononcables... Non mais vraiment ;-) |
|
||||
|
||||
![]()
tiens c'est marrant mais là je comprends les mots et les lettres tout à coup ;-)
|
![]() |
Thread Tools | |
|
|