To dilane: bonjour

• merci beaucoup :)

le ciel -- tout pale

this is a result of 3 exposures merged into an HDR image... I too was praying for the beams of light that sometimes come out of the clouds - I think I have one series of images where the light did open up (although I was on the roof of my hotel for those shots, but we cannot have it always perfect, non?

bon chance mon ami
    Conrad
  • Re: A dilane: bonjour
    je ne sais pas si je m'étais bien exprimé...ou peut-être ne m'avez-vous pas bien traduit...lorsque je disais "le ciel tout pâle" je parlais du ciel que j'ai eu le jour où moi-même j'ai visité le Taj - Et j'ajoutais que le ciel de votre photo était très beau même s'il manquait d'un petit rayon de soleil qui hélas n'allait pas apparaître même si vous le souhaitiez...
    d'autre part vous me précisez que ce ciel est le résultat d'un travail, je vous dis félicitations -
    amicalement
    daniel
  • Re: A dilane: bonjour
    Yes, yes the sky was pale for me as well. I have accentuated it using enhancements to the Green channel in Photoshop.
    Perhaps I can post what a single image would look like. I wish I could still write in French as I have studied 5 years, however, I then studied Spanish which is so similar & now I would only confuse the two. Perhaps, our discussion will spur me on to rebuild my confidence of using French as my last name is Olivier.

Perhaps this link will also shed light on the process - http://img508.imageshack.us/img508/4138/tutorialhowtostormbeachjq6.jpg

best wishes,
    Conrad