Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Great ciec 2007-02-24 5:55

Hier heb je een heel mmoie sfeer kunnen vatten.
Ik vermoed dat je het contrast wel verhoogd hebt, maar hier vindt ik het zeker gepast. Of heb ik het verkeerd voor ?
Nog een vraagje : maak jij jet fotos in RAW of niet ?

Old 02-24-2007, 05:50 PM
Koopman's Avatar
Koopman Koopman is offline
TE Newbie

Default To ciec: RAW

Hoi Cecile,
Leuk dat je de foto's op prijs stelt. Ik heb op RAW gefotografeerd. Deze foto is tegen het eind van de middag gemaakt. In de verte was het wat mistig (door stof veroorzaakt door maaien). Ik heb het contrast iets verhoogd zodat de bomen wat donkerder werden en er wat meer diepte werking ontstond. Ik maakt alleen gebruik van de software die bij de camera wordt geleverd: Picture project van NIKON. Ik ben een digibeet als het gaat om het verbeteren van de foto mbv. fotoshop. Ik geloof echter wel dat je er op de duur niet omheen kunt. Zo heb ik gedurende mijn verblijf van 6 maanden in WA met een stofje op mijn sensor rond gelopen. Deze is in feite op alle fotos die ik aldaar gemaakt heb te zien (re bovenhoek). Zelf stoor ik me er niet aan maar als je besluit je foto's te laten zien en mensen storen zich eraan moet je er wat aan doen. Overigens is het stofje al mbv van een blaasbalg verwijderd. Mvg Henk
Reply With Quote
Old 02-25-2007, 12:30 PM
ciec's Avatar
ciec ciec is offline
TE Newbie

Default Re: To ciec: RAW

Ik ga helemaal akkoord.
Kleine verbeteringen horen bij het digitaal fotograferen. Maar het allebelangrijkste blijft toch het werk met de camera, niet het werk met de PC.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules