Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great PaulVDV 2019-10-20 9:54

Hallo Rob,
Bij de eerste aanblik van de drie foto's bekruipt me het gevoel dat de vloeren binnenin hellend zijn. Dwaas idee natuurlijk. Ik veronderstel dat je later ook nog het interieur zal tonen.
Op je hoofdfoto lijkt me het samengaan van het nieuwe en het oude gebouw niet evident. Wel op de foto die het zicht vanuit het noordoosten toont. Een fascinerend en prachtig gebouw. Die foto laat me de verklaring van de kristallen ook beter begrijpen.
Uitstekende voorstelling van het Royal Ontario Museum.
PS: Is Toronto een tweetalige stad?
Vele groeten, Paul

Old 10-20-2019, 06:15 PM
alvaraalto alvaraalto is offline
TE Junior Member

Thumbs up To PaulVDV: tweetalig

Toronto is geheel Engelssprekend maar alles staat tweetalig weergegeven. Belgiλ zou daar een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ook elders in Canada wordt bijna alles tweetallig weergegeven al zijn ze in het Franstalige deel wat slordiger. Beetje Frans chauvinisme waarschijnlijk
groet Rob
Reply With Quote
Old 10-20-2019, 06:27 PM
PaulVDV PaulVDV is offline
TE Expert

Bedankt Rob,

Tijdens de terugvlucht van New York zat ik naast een Franstalig Belgische dame die van Toronto kwam en overstapte in JFK.
Ze beweerde totaal geen Engels te spreken en dat ze in Toronto overal in het Frans terecht kon.
In Belgiλ zijn de aanduidingen op officieel tweetalige plaatsen meestal wel in orde. Probleem is dat niet iedereen de andere taal spreekt ... of heel slecht.

Vele groeten,
Paul
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules