To Dpbours: f/5,6 - The TrekEarth Forums

Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great Dpbours 2009-02-09 10:00

Hoi Bert,

Ja, lekker kleurrijk die grafitti, maar of het mooi is is een kwestie van smaak ;-).
Gefeliciteerd met de 5 jaar! Lekkere scherpte all over! Ben verbaasd hoe diep die scherpte gaat met f/5.6.

Groet! Dennis

Old 02-09-2009, 09:16 PM
bertolucci bertolucci is offline
TE Expert

Default To Dpbours: f/5,6

Bedankt Dennis, en het scherpte verschil wordt een beetje gemaskeerd door het aanscherpen maar inderdaad - ιιn van de redenen waarom ik binnenkort op full frame overstap ;-)
Greetz!
Bert
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 01:27 PM
Dpbours Dpbours is offline
TE Expert

Default Re: To Dpbours: f/5,6

Ik zit met smart te wachten op het uitkomen van een D800 ;-).

Groeten! Dennis
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 04:46 PM
TE Expert

Wat is dan er mis met de D700 ;-) ? Ik heb ermee geschoten en hij's fabuleus - de zoeker, de superieure high iso prestatie. Maar ik ben aan Canon gewend (en heb natuuurlijk een set lezen) dus hert wordt de 5D Mk II.
Groeten!
Bert
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 07:09 PM
TE Expert

Zo jammer dat ze bij de D700 niks aan het aantal pixels hebben gedaan! Grote stockphoto sites willen toch wel uploads hebben die flink groter zijn en als je foto's opblaast wordt het resultaat er ook niet echt beter op...

Dus ik zat op een kruisbestuiving van de D700 en de D3X te wachten... Maar je hebt gelijk, de D700 is een puike camera!

Groet! Dennis
Reply With Quote
Old 02-10-2009, 08:09 PM
TE Expert

Da's waar van die stockbureau's , ik vind die eisen altijd wat overdreven (en zijn ze echt hard?) - je hebt die hoge resolutie alleen nodig voor superdeluxe drukwerk op extreme formaten.
En meer pixels betekent ook weer meer high iso ruis - de 5 D II presteert op dit gebied daarom minder dan de D700. Ik ben benieuwd hoe de D3X het wat dat betreft doet - want daar zit potentieel de sensor-engine combi voor de D800 in ;-)

Groeten! Bert
Reply With Quote
Old 02-11-2009, 04:15 AM
TE Expert

Hoi Bert,

Ja, en ik ben ook benieuwd naar de prijs ;-).
De D700 kan ik nog wel betalen, maar als de prijzen richting de D3 gaan, dan begin ik een probleem te krijg. Wil namelijk ook de D300 als tweede body er naast kopen - kan ik battery packs uitwisselen...

Luxeproblemen!

Groetjes, Dennis
Reply With Quote
Old 02-11-2009, 05:08 AM
TE Expert

Hoi Dennis,

Ik ook en als die ook zo'n merkwaardige sprong maakt als de D3X gedaan heeft wordt het ouderwets gezegd erg 'begrotelijk' . Altijd handig met twee bodies op pad en de D700/800 samen met de D200 zou ook kwalitatief een wat ongelijksoortige combi vormen (lcd scherm en de .....high iso performance ;-)

Groeten!
Bert
Reply With Quote
Old 02-11-2009, 06:47 AM
TE Expert

Eigenlijk zou ik nu de D200 al moeten verkopen en alvast een D300 kopen, maar je raakt toch gehecht aan zo'n camera.

De D200 en ik hebben veel meegemaakt samen ;-). Daarbij kom ik binnenkort nog wel in Kuala Lumpur, dus dan wacht ik liever even hahaha. Scheelt echt dik 30% als ik ze daar koop. Komt mijn D200 en 18-200 VR ook vandaan. Was destijds samen met mijn battery pack net 1050 euros... In Nederland was die combi zonder battery pack 1700,-....

Geduld is niet alleen een schone zaak, maar ook voordelig!

Groeten! Dennis
Reply With Quote
Old 02-11-2009, 05:04 PM
TE Expert

Da's mooi, je camera gehechtheid ! Ik heb ooit mijn eerste digicam verkocht en 5 jaar later weer teruggekocht uit nostalgische overwegingen ;-) Dat klinkt goed die Kuala Lumpur route - geef me een seintje als je weer gaat hahaha - Nou ja, ik kan de btw aftrekken maar dat scheelt toch aanzienlijk minder ;-) En zeker, geduld is vaak een schaars maar ook een groot goed!

Groeten!
Bert
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules