Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great TravelerNL 2007-11-09 13:23

Hej Anders!
I hope you had a nice trip to Portugal. This is a photo of a beautiful landscape. The house is well placed in your composition and the road in the foreground and the distance between the hills add some good depth to the photo. The strange 'strips' on the far hill add something to this photo.
The colors however I am not so sure about, they seem a bit grey to me like you lightened up the photo quite a bit. So I did you a simple workshop where I just added 30% contrast on the midtones.
Ha det bra!
Harko

Old 11-12-2007, 08:53 AM
molla molla is offline
TE Senior Member

Default To TravelerNL: tack Harko

Joo jag kan bara hlla med, jag kunde ha tagit i lite mer och kat kontrasten en aning . fast man r ju lite feg.
Ha en bra dag /Anders
Reply With Quote
Old 11-12-2007, 07:41 PM
TravelerNL TravelerNL is offline
TE Junior Member

Default Re: To TravelerNL: tack Harko

Hej Anders!
P Svenska igen denna gng :)

Vad har du att frlora p att lgga till lite extra kontrast, inte mycket tror jag frutom ngra pong kanske?

Jag r hr bl a fr att lra mer om fotografi. Tyvrr sger de flesta bara att de tycker att bilden r s vackert men ger de ingen riktigt kritik jag kan dra nytta av, som lr mig hur jag kan frbttra mig.

Vid denna workshop har jag ven funderat g till 50% mer kontrast p mellantonerna men det kanske r lite fr mycket. Du fr leka och frska sjlv dr.

Ha det s bra!
Harko
Reply With Quote
Old 11-12-2007, 09:27 PM
molla molla is offline
TE Senior Member

Default Re: To TravelerNL: tack Harko

Ja och tack vare sdana som dig och andra lr jag mig mycket. allting mr alltid bra av en "second opinon" ven om det inte alltid r skert man hller med.
pongen r ju ganska meningsls egentligen.men jag ger alla smileys och frsker lgga till nn slags personlig kritik reflektion om andra saker n POV och Comp etc. jag har sett exempel p TE medlemmar som kopierar sin kritik och skickar samma kritik till en massa bilder ifrmodligen i hopp om att f credit tillbaka. ja vad sger man?
Ha en god afton
Anders i ett Snigt Gnesta
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules