Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes

Great holmertz 2018-10-22 0:49

Hej Boa,
Kul att se att du ntligen kom till Alger, som du pratat om i ratal. Det var lugnt nr jag var dr fr decennier sedan, men sen kom en lng tid som det inte var ngot bra resml, s det r sknt att det r lugnare igen nu. Det r vl som med Syrien p 90-talet: s fullt med civilkldd skerhetspolis och agenter fr regimen verallt s ingen vgar gra nnting.
Alla tre bilderna r vldigt bra och intressanta, men det var bra att vlja den hr som officiell bild. Mannen r vl placerad, vnd t rtt hll och avtecknar sig bra mot den gr vggen. Graffitin, vad den nu betyder, ger lokalfrg. Det r verkligen en jttefin komposition. Bilden av silversmeden ser ut som om du bara skjutit fram kameran genom drrppningen innan han fattade vad som hnde.
Hlsningar,
Gert

Old 10-22-2018, 10:39 AM
boa boa is offline
TE Junior Member

Default To holmertz: Alger

Hej Gert, och tack fr dina kommentarer!
Ja det var kul att komma hit. Jag hade egentligen velat resa till de sdra delarna av landet men det gr ju inte nu som du vet. Fast Alger var ju
ocks en trevlig upplevelse. Lugnt och sknt med en befolkning som var trevliga och inte pflugna som de kan vara i andra delar av Nord Afrika.
Skert mnga skerhetspoliser som du sger, fast inget som man mrker som turist.
Ja silversmeden var kul. Jag tog fotot i smyg som du misstnkte, men jag stod kvar en stund eftert och blev inbjuden i hans miniverkstad nr han la mrke till mig. Han demonstrerade lite hur han jobbar och erbjd mig att kpa nt av hans produkter. Trevlig man!

Hlsningar/
Boa
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules