The TrekEarth Forums - View Single Post - Camera & Lens database
View Single Post
Old 12-17-2006, 12:34 PM
fayeulle fayeulle is offline
TE Expert

Default Camera & Lens database

I think TE is a place of user-friendliness and for me, it is the best photos site on the Web Thanks to Adam. I have however to do a suggestion The improvement of the management of the camera and lens databases. The best way is to take example on PBase. Database is done with preestablished list by manufacturer and sales date. This avoids the doubled datas like"Nikon D80" and "Nikon D 80". With the current mode of TE management, it’s obviously impossible to seek and found what you need.

Base de donnée des appareils et des objectifs.
Je pense que TE est un lieu de convivialité et pour moi, c’est le meilleur site de photos sur le Web. Merci à Adam. J’ai cependant une suggestion à faire : L’amélioration de la gestion des appareils et des objectifs. Le mieux est de prendre exemple sur PBase. La gestion se fait à partir de listes préétablies par marque et dans l’ordre de sortie des équipements. Ceci évite les doublons du genre « Nikon D80 » et « Nikon D 80 ». Avec le mode de gestion actuel de TE, il est impossible de rechercher et de s’y retrouver.
Reply With Quote